تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/30 - 10:40
کد خبر: 496957

حجت الاسلام والمسلمین رستمی دراختتامیه طرح حامیم مطرح کرد؛

راه نجات کشور از مشکلات، فعال شدن جوانان تحول خواه است/ بار اصلی تحولات به دوش حلقه‌های میانی خواهد بود

راه نجات کشور از مشکلات، فعال شدن جوانان تحول خواه است/ بار اصلی تحولات به دوش حلقه‌های میانی خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به اهداف طرح حامیم افزود: هدف از برگزاری این دوره این است که دانشجویان کنشگری، حرکت جمعی و شبکه ای را تمرین کنند. با برخی مسائل روز جامعه، تحلیل ها و پاسخ ها آشنا شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در جمع دانشجویان شرکت کننده در مراسم اختتامیه مرحله کشوری طرح حامیم در سالن همایش شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: فضیلت شب نیمه شعبان، مانند فضیلت شب قدر است. طبق روایات در شب نیمه شعبان، روزی‌ها تقسیم و مدت عمر و هر آنچه در آن سال رخ خواهد داد، تعیین می شود.

وی با گرامیداشت یاد شهیده فائزه رحیمی خاطرنشان کرد: این دانشجو نام خود را به نیکی ثبت کرد؛ شهید قاسم سلیمانی او را برگزید و جاودانه شد. امیدوارم ما نیز با دعای یادگاران شهدا در این مسیر نورانی قرار بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به اهداف طرح حامیم افزود: هدف از برگزاری این دوره این است که دانشجویان کنشگری، حرکت جمعی و شبکه ای را تمرین کنند. با برخی مسائل روز جامعه، تحلیل ها و پاسخ ها آشنا شوند. کنشگری را به معنای تلاش برای حل مسئله، تمرین کنند؛ آزاداندیشی را در قالب های عینی مشاهده کنند و در نهایت در میدان واقعی دانشگاه، انتظار مهمی که رهبر انقلاب از آنان در موضوع حلقه های میانی دارند، برآورده سازند و ایفای نقش کنند.

راه نجات کشور از مشکلات، فعال شدن جوانان تحول خواه است/ بار اصلی تحولات به دوش حلقه‌های میانی خواهد بود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر انقلاب اظهار کرد: راه نجات کشور از مشکلات، فعال شدن جوانان تحول خواه است. این دسته افراد به عنوان حلقه های میانی، واسط بین مدیران کشور و عموم جامعه هستند. توده ها را به حرکت و کنشگری وادار کرده، پیام مردم را به مسئولان منتقل می‌کنند، حل مسئله را تمرین کرده و به تدریج مدیریت ها را به عهده می گیرند. در واقع بار اصلی تحولات به دوش این جوانان، به عنوان حلقه های میانی خواهد بود.

وی ادامه داد: عده ای در اغتشاشات سال گذشته می‌خواستند دانشگاه را از فضای آزاداندیشی به فضای تقابل و تنازع بکشانند؛ اما جریان انقلابی، شنیدن و نقد کردن و پاسخگویی احسن را پیشنهاد می کند. معتقد هستیم گفتمان انقلاب، گفتمان حق و دارای بنیادهای محکم است.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر انقلاب، دفاع مقدس گنج بود و تجربه ای به ما داد که براساس آن بسیاری از کاستی های تاریخی کشور را جبران کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی به تجربه مذاکرات برجام در دولت های یازدهم و دوازدهم پرداخت و تصریح کرد: شعار آن دولت، گشایش و ارتباط با دنیا بود و در این راستا، رهبر انقلاب در آغاز مذاکرات در سال 92 به دولت وقت توصیه کردند که بروید مذاکره را تجربه کنید اما هرگز به دشمن اعتماد نکنید. رئیس بانک مرکزی در دولت یازدهم دستاورد برجام را تقریبا هیچ ارزیابی کرد و بانک جهانی اعلام کرد دهه 2010 تا 2020 میلادی را باید دهه فقدان اقتصاد ایران نامید. یعنی ده سال در اقتصاد ایران کاری انجام نشده است و موتور اقتصاد کشور را متوقف کردند. بارش ابر، آب خوردن، احیای دریاچه ارومیه را به برجام و چرخ سانتریفیوژ را به چرخ زندگی مردم گره زدند. در حالی که در اوج برجام، مبادلات تجاری ما با افغانستان، ده برابر اروپا بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با نقد دوگانگی موشک و مردم ابراز کرد: ایجاد دوگانه مردم و موشک دقیق نیست و کسانی موشک ها را ساختند که بزرگترین حامیان ملت بودند و محبوب مردم هستند. شما باید به عنوان حلقه های میانی، باید آگاه کننده، روشنگر محیط و حرکت دهنده محیط باشید. قطعا در این مسیر، چالش ها و سختی هایی وجود دارد. دانشگاه سنگر مهم آینده جامعه و یکی از گلوگاه ها و قله های استراتژیک و راهبردی ما است و شما سنگربانان این سنگر هستید. بنابراین اجازه بی توجهی، بی تفاوتی و غفلت را نداریم.

وی با اشاره به موضوع شهادت طلبی خاطرنشان کرد: به تعبیر شهید قاسم سلیمانی اگر شهیدگونه زندگی کنیم، می‌توانیم منتظر شهادت باشیم. در دوره ظهور قرار است شما فرماندهی کنید و تمام ملت های مظلوم جهان را رهبری کنید. از این‌رو، ظرفیت و توانمندی خود را برای راهبری جامعه باید ارتقاء دهید. حلقه های میانی مجموعه ای از جوانان باعرضه است که خلاء پیشبرندگی را باید در زمانی که جامعه نیاز به راهبری دارد، به عهده بگیرند. شما قرار است یاوران امام زمان (عج) و نائب او در دوران غیبت باشید. خودتان را برای این لحظات آماده و توانمند کنید و در دانشگاه جریان ساز باشید. آینده های مهم در سن شما اتفاق می افتد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در پایان با لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات، عنوان کرد: انتخابات یک تکلیف ملی و همگانی است و باید آگاهی بخش در امر انتخابات باشید. خواص باید در جایی که نباید سکوت کنند، سکوت را بشکنند. باید فعالانه، مطالبه گرانه و به عنوان یک راهبر در انتخابات ایفای نقش کنید.

راه نجات کشور از مشکلات، فعال شدن جوانان تحول خواه است/ بار اصلی تحولات به دوش حلقه‌های میانی خواهد بود

در ادامه حجت الاسلام مهدی فاطمی پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با اشاره به اینکه اینجا ایستگاه پایانی این دوره ملی است اما ایستگاه پایانی ماموریت شما نیست، اضافه کرد: هدف ما تقویت، حمایت و انگیزه سازی برای شما بود تا در هر محیطی که هستید بتوانید نقش موثری در روشنگری جامعه ایفا کنید. لازمه آن، دیدن، شنیدن و لمس سلایق گوناگون است. باید هرکس با استفاده از ظرفیت و توان خود در دانشگاه نقش آفرینی کند. نباید انتظار داشت که دیگران مشکلات را حل کنند بلکه ما نیز باید به سهم خود کنشگر باشیم.

وی افزود: زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر (عج) نیازمند نقش آفرینی امت است؛ تحقق این امر هم فردی نیست بلکه یک رسالت اجتماعی است که جامعه ایمانی باید به رسالت خود عمل کند و شرایط را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم کند. امیدواریم که برنامه های ما گام کوچکی در زمینه سازی ظهور و تربیت انسان های جریان ساز، برداشته باشد. 

گفتنی است در پایان این مراسم از مادر شهیده فائزه رحیمی با اهداء هدیه تجلیل به عمل آمد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top